A szakmai zsűri tagjai
Előzsűri:
Főzsűri:
Átsorolási jog:
A pályázatokat a zsűrinek joga van, ha szerinte másik kategóriába jobban illeszkedik.
Ha az adott kategóriában a beérkezett munkák színvonala alacsony, akkor a zsűri dönthet úgy, hogy nem oszt díjat.
Összeférhetetlenség
A zsűritagok összeférhetetlenségének elkerülése érdekében minden zsűritag elfogadja és betartja az MPRSZ Etikai kódexét. Az MPRSZ célja, hogy kiváló magyar employer branding szakemberek közösségét kérje fel a zsűrizésre, ezért óhatatlanul is előfordulhat, hogy olyan pályamunka is a zsűri elé kerül, amelyben valamelyik zsűritag érintett.
A zsűritagok kötelesek jelezni esetleges érintettségüket, legyen szó akár megbízói, akár ügynökségi kapcsolatról, amelyet az MPRSZ irodája külön is ellenőriz. Az érintett zsűritag az adott kategóriában nem szavazhat és az élő zsűrizés során sem vehet részt a kategória értékelésében, illetve nem vehet részt az élő prezentációk értékelésében sem.
Az érintettséget a zsűri dokumentálja, és a kategória pályázói felé a pontszámok nyilvánosságra hozatalakor közli, hogy melyik zsűritag szavazhatott az adott kategóriában.
Értékelési szempontok (0-100)
30 pont – STRATÉGIA
• Üzleti kontextus: kapcsolódás a cég üzleti stratégiájához, üzleti céljaihoz, mérőszámaihoz. – Külső piaci körülményekhez való alkalmazkodás, megfelelés
• HR kontextus: kapcsolódás a vállalat HR stratégiájához, személyügyi céljaihoz, brand aktivitásaihoz
• Integráltság: a kommunikációs aktivitás beágyazottsága a vállalat stratégiájába
• Vezetők: vezetői bevonás, buy-in konkrét példával
30 pont – MEGVALÓSÍTÁS, KREATIVITÁS
• Az aktivitás alapötletének egyedisége, innovatív megközelítése
• Kivitelezés kreatív minősége
• Felhasznált megoldások, csatornák, eszközök újszerűsége
• Dolgozók részvétele, a bevonás ötletessége, vezetők és belső ambassadorok megnyerésének és aktiválásának eszközei
• Projektmenedzsment
40 pont – ÜZLETI HATÁS, EREDMÉNYESSÉG
• Üzleti mérőszámok, eredmények, ROI, (pénzügyi eredményesség, monetizált időköltségek, egységköltségek, megtérülés) KPI-ok elérése.
• HR mérőszámok, aktiváció eredményessége (elértek száma, jelentkezők száma, releváns jelöltek aránya, karrier oldal látogatók, felvettek száma)
• Kommunikációs mérhetőség, eredményesség, konverzió (elérés, kontaktszám, reakciók, kommentek, megosztások, átkattintás)
• Integrált employer brand szemlélet alkalmazása, integrált stratégiai roadmap eredményszámai
• Tervezettség, időzítések, projekt menedzsment eredményessége
• Konkrét, számokban kifejezhető, mérhető hatás (rövid-, közép- és hosszútávon) a jelöltélményre és/vagy munkavállalói élményre (candidate & employee experience).
A zsűri értékelésének folyamata
A szakmai értékelés két részből áll, előzsűriből és főzsűriből. A bírálat első körben online rendszerben zajlik. Az előzsűrizés során az előzsűri tagjai a fenti értékelési szempontok alapján állítják össze a shortlistre kerülő pályamunkák listáját.
A zsűritagok egyes kategóriák szerinti kiválasztása akként történik, hogy az általuk értékelt pályázatok tekintetében ne álljon fel összeférhetetlenség (ideértve különösen jelenlegi vagy korábbi munkaviszonyt vagy megbízási jogviszonyt, illetve egyéb üzleti kapcsolatot és üzlet érdekeltséget).
A zsűritagok összeférhetetlenségének elkerülése érdekében minden zsűritag elfogadja és betartja az MPRSZ Etikai kódexét. Az MPRSZ célja, hogy kiváló magyar employer branding szakemberek közösségét kérje fel a zsűrizésre, ezért óhatatlanul is előfordulhat, hogy olyan pályamunka is a zsűri elé kerül, amelyben valamelyik zsűritag érintett.
A zsűritagok kötelesek jelezni esetleges érintettségüket, legyen szó akár megbízói, akár ügynökségi kapcsolatról, amelyet az MPRSZ titkársága külön is ellenőriz. Az érintett zsűritag az adott kategóriában nem szavazhat és az élő zsűrizés során sem vehet részt a kategória értékelésében, illetve nem vehet részt az élő prezentációk értékelésében sem. Az érintettséget a zsűri dokumentálja, és a kategória pályázói felé a pontszámok nyilvánosságra hozatalakor közli, hogy melyik zsűritag szavazhatott az adott kategóriában.
A shortlistre került pályaműveket a pályázók egy előre kihirdetett időpontban 3 percben prezentálják a főzsűri és a nézők előtt. A főzsűri maximum 3-3 pontot ad a pályázat hitelességére és a prezentáció módjára, majd dönt a végeredményről.
A prezentáció nyilvános, díjköteles esemény, amelyen bárki részt vehet. A rendezvény az MPRSZ tagjainak és a pályázóknak ingyenes, más érdeklődőnek 2.000 Ft + Áfa / fő.
A zsűri kioszthat minden kategóriában arany-ezüst-bronz díja(ka)t, ezen kívül különdíja(ka)t is kiadhat az egyes kategóriákba nem sorolható, de a pályázat céljait sikeresen támogató pályaművek esetében. A zsűri kiválaszthatja az adott év leginnovatívabb projektjét is, ha úgy ítéli meg, hogy van ilyen. A pályázati anyagokra érkezett pontok alapján a Kiíró kiválasztja az Év Employer Branding-Ügynökségét is, ezen kívül a főzsűri kioszthatja az 5. pontban felsorolt díjakat.
Fődíj: A kategórianyertesek közül a legkiemelkedőbb pályamű nyeri el az Employer Brand Award 2024 fődíját.
A változtatás jogát fenntartjuk!